Az ügyfél-azonosítási kötelezettség határideje 2019. október 31.

Kedves Pénztártagunk!

Fontos határidőre szeretnénk felhívni a figyelmét!

2019. október 31-ig minden pénztártagnak meg kell felelnie az új pénzmosási jogszabály szerinti ügyfél-azonosítási kötelezettségnek. Ennek hiányában a nyugdíjpénztár köteles az ügyleti megbízások (pl. kifizetés) teljesítését megtagadni.

Honnan tudhatja, hogy Önt már beazonosították-e, és az megfelel-e az új törvénynek?

Az Online Ügyfélszolgálat/Ügyféladatok menüben megnézheti a „pénzmosásilag azonosított” mezőben az aktuális státuszát, illetve ellenőrizheti a nyilvántartott adatait.

A 3 lehetséges státusz:

  • Nem beazonosított – teljes körű azonosítás szükséges.
  • Normál módon azonosított (régi pmt szerint) – már csak az okiratok másolata, illetve az azonosítási nyilatkozat pótlása szükséges.
  • Normál módon azonosított (új pmt szerint) – nincs teendő, az azonosítása teljes körű, megfelel az új jogszabálynak.

Amennyiben nem egyértelmű Önnek, hívja Ügyfélszolgálatunkat a 06-1-477-4890-es telefonszámon.

Mi a teendő, ha Ön nem beazonosított?

Személyesen kell megjelennie azonosításra, ahol be kell mutatnia személyi azonosító okmányait is.

Az alábbi helyszínekre mehet személyes ügyfél-azonosításra:

Felhívjuk figyelmét, hogy az Értékesítési Pontokon (narancssárga jel) Kollégáink csak a személyes beazonosítást tudják elvégezni, a teljes körűen kitöltött nyomtatvány postázása Ügyfeleink felelőssége.

Mi a teendő, ha az azonosítása már korábban megtörtént, viszont az új törvény szerint még további kötelezettsége van? (Normál módon azonosított régi pmt szerint státusz)

  • Töltse ki teljes körűen az  azonosítási nyomtatványt! Fontos: a hátoldalon lévő kiemelt közszereplői státuszról is nyilatkoznia kell.
  • Készítsen másolatot az érvényes személyi igazolványáról valamint a lakcímkártyájáról.
  • A kitöltött és aláírt azonosítási nyomtatványt és igazolványmásolatokat küldje el postán részünkre:

Aegon Magyarország Pénztárszolgáltató Zrt.
1396 Budapest, Pf. 500.

Személyi igazolvány helyett használható az érvényes útlevél, vagy a jogosítvány is. A lakcímkártya esetén kizárólag a címet tartalmazó oldal fénymásolatára van szükség.

Amennyiben további segítségre lenne szüksége, telefonos ügyfélszolgálatunk munkatársai hétfőtől-péntekig 8:00- 16:00 óráig, csütörtökön 8:00-20:00 óráig fogadják hívását a 06-1-477-4890 telefonszámon.