Mekkora költséget von le befizetéséből a Nyugdíjpénztár?

Milyen költséglevonások érintik nyugdíjpénztári megtakarítását?

Sávos költséglevonás

Pénztárunk sávos költséglevonást alkalmaz, ami azt jelenti, hogy az adott éves befizetés magasabb sávhatárba eső részéből alacsonyabb összeget vonunk le a Pénztár működtetésére. A legmagasabb sávban pedig már nincs levonás*

A beérkező befizetéseket (pl. egyéni tagdíjak, adományok, munkáltatói befizetések) és egyéb bevételeket – az Alapszabályban meghatározottak szerint – három alapba osztjuk szét:

  • fedezeti alapba, amely a pénztártag egyéni számlájára kerül,
  • működési alapba, amelyből a Pénztár működési költségeit finanszírozzuk,
  • likviditási alapba, ami általános tartalékként szolgál a Pénztár biztonságos működése érdekében.

 

*A befizetések, alapok közötti megosztást a Pénztár Alapszabályában rögzítjük. Az egyes alapok közötti jóváírások, illetve azok mértéke az évek során – a Pénztár küldöttközgyűlésén hozott döntés szerint – változhat is.

Mit jelent az indexálás?

Ön szerint is felmentek az árak? Szeretné, hogy megtakarítása értékálló maradjon? Indexáljon!

Képzelje el, hogy 8 évvel ezelőtt elkezdett megtakarítani  havonta 5000 Ft-ot. Ebből az összegből 2010-ben még 20 kg kenyeret tudott venni, 2017-ben azonban már csak 18 kg-ot, hiszen a kenyér ára – a KSH adatai szerint – az elmúlt 8 éves időszakban 14,3%-kal emelkedett! Vagyis ahhoz, hogy a megtakarításának az értéke ne csökkenjen a kezdeti 5000 Ft helyett ma már legalább 5715 Ft-ot kellene befizetnie az Önkéntes Nyugdíjpénztárba.

Az indexálás választása esetén Pénztárunk évente felajánlja az egyéni tagdíjemelés lehetőségét, de Ön döntheti el, hogy befizetéseivel követi-e az infláció alakulását. Az indexálás mértéke az előző évi, KSH által közzétett éves fogyasztói árindex +2 %.

Az indexáláshoz vagy a tagdíj növeléséhez nem kell mást tennie, mint kitölteni a megfelelő helyen és beküldeni nekünk a változásbejelentő nyomtatványt. Tagdíjának mértékét, illetve az indexálás igénylését is a „Tagdíjváltozás bejelentése” részen találja.

 

Ügyintézés

TELEFONON

Telefonos ügyfélszolgálatunk munkatársai hétfőtől-péntekig 8:00 – 16:00 óráig, csütörtökön 8:00 – 20:00 óráig fogadják hívását a 06-1-477-4890-es telefonszámon.

ONLINE

Intézze nyugdíjpénztári ügyeit kényelmesen, otthonából!

Online intézem ügyeim

SZEMÉLYESEN

Ügyfélszolgálati irodáink elérhetőségét itt találja. Várakoznia sem kell, ha előzetesen időpontot foglal.

Ügyfélszolgálati irodák

LEVÉLBEN

Aegon Magyarország Pénztárszolgáltató Zrt.

1399 Budapest, Pf.: 717

Tájékoztató a telefonos és online ügyfélszolgálaton igénybe vehető szolgáltatásokról >>